La pandèmia per coronavirus de 2019-2021 es considera que comença a mitjans de desembre del 2019 en identificar-se l'inici d'un brot d'un nou coronavirus a la ciutat de Wuhan, a la Xina continental. El 31 de desembre de 2019, es va notificar a l'OMS els primers casos sospitosos. El 9 de gener de 2020 es va confirmar la primera mort per infecció del coronavirus. El 23 de gener de 2020, l'OMS va decidir declarar el brot com una emergència de salut pública internacional.
Després de reis, la Noemie va marxar amb en Jan i la Lou a visitar la seva família de Quebec.

El 9 de febrer de 2020 es va detectar el primer cas a Mallorca,i el 25 es van detectar el primer cas a Catalunya (Barcelona) i al País Valencià (Vila-real). En aquestes dates, del 1 al 9 de febrer nosaltres vam fer un viatge a Fuengirola amb l'Imserso. Va ser un viatge molt interessant ja que vam poder visitar molts llocs de la província de Màlaga destacant: la visita a Màlaga capital (Alcassaba i museus), la cova de Ardales i el Caminito del Rey (es poden fer el mateix dia), els dolmens d'Antequera, les ruïnes d'Acinipo, Ronda,...

El primer ESTAT D'ALARMA, que va confinar a tota la població, va començar el 14 de març. Les restriccions també van incloure la clausura de establiments no essencials, com bars, restaurants, cines, comerços,... A causa d'aquest tancament moltes empreses van tindre que recorre a un ERTE per suspendre temporalment el treball dels seus empleats. Durant aquest període vaig anar cada setmana a L'Escala per visitar a la mare i portar-li menjar i medecines. El primer cap de setmana de confinament vam anar a buscar les nenes de Vic ja que en Sergi treballava. El 17 de març la Noemie  aconsegueix  agafar un dels últims vols que li permeten tornar de Canadà, va haver de fer 2 escales.

El 12 d’abril, el govern amplia l’estat d’alarma fins el dissabte 25. El 26 torna a ampliar-lo fins el 10 de maig però deixant que els menors de 14 anys puguin sortir acompanyats d’un adult. A Catalunya, gairebé un milió d'infants pogueren sortir, després de 43 dies de confinament

El dissabte, 2 de maig, el Govern d'Espanya permeté la sortida als carrers de tota la població, a fer exercici físic de forma individual, passejar amb el convivent i amb els nens, o amb el gos, en diferents horaris, amb l'inici del pla de des escalada progressiva a tot l'Estat.  Durant el mes de Maig vam cuidar dels nens d’Espolla i del 24 al 27 les nenes de Vic van poder gaudir d’unes divertides colònies a Espolla.
Durant del mes de Juny, les nenes de Vic van poder tornar a Espolla (del 9 al 11) i per Sant Joan van anar a passar uns dies a L’Escala. Nosaltres vam aprofitar per anar alguns dies a la platja i vam descobrir la platja de Grifeu

Durant aquest mesos vam poder fer una vida relativament normal i malgrat alguns rebrots la situació semblava força controlada. El mes d’agost, en Pau i la Noemie van anar de viatge en bicicleta per la Selva Negra. Nosaltres vam aprofitar per marxar una setmana a Tavernes a veure en Joan i la Marisa.

El mes de setembre va continuar la “normalitat” de l’estiu i els nens van poder començar el curs normalment. El mes d’octubre (16), davant de l'augment de casos, va entrar en vigor el tancament de tots els bars i restaurants de Catalunya, la prohibició de reunió de més de sis persones; la suspensió de l'activitat presencial a les universitats i la limitació a l'aforament de les activitats de culte, inicialment per 15 dies per intentar combatre la transmissió, i a partir de 30 d'octubre es va prorrogar les mesures anteriors i es va imposar la limitació de l'entrada i sortida de persones de Catalunya, i la limitació de l'entrada i sortida de persones de cada terme municipal des de les 06.00 hores de divendres fins a les 06.00 hores de dilluns. L'activitat comercial queda restringida al 30% als establiments de menys de 800 metres quadrats.
El primer cap de setmana de setembre vam tronar a tenir tots els nets a Espolla. La Noemie va estar confinada 10 dies (sense problemes).

El 23 de novembre es va permetre l'obertura de bars i restaurants de les 6 a 21.30 h amb un màxim de quatre persones per taula, amb ocupació plena de terrasses i 30% a l'interior amb bona ventilació, també es permeten les activitats esportives no competitives organitzades pels centres escolars sense límit d’alumnes, i les organitzades per les federacions esportives, les instal·lacions i equipaments esportius a l’aire lliure amb un màxim del 50 % i control d’accés. Els gimnasos poden obrir amb cita prèvia i aforament màxim del 30 %. Es reprenen les activitats culturals al 50 % amb un màxim de 500 persones. Les millores de les dades van permetre relaxar el confinament municipal, que passà a ser comarcal a partir del 14 de desembre, i els centres comercials van poder reobrir amb un aforament del 30%Per als dies assenyalats: Nit de Nadal, Nadal, Sant Esteve i Cap d'Any es van permetre les trobades d’un màxim deu persones de dues bombolles de convivència. La primera vacuna, produïda per Pfizer-BioNTech es va començar a administrar a Catalunya el diumenge 27 de desembre.
El 14 de desembre vam anar al Trull d’en Francesc a celebrar el nostre aniversari. El 18 vam canviar el Citroen. Les nenes de Vic vam tornar a Espolla a passar 2 dies abans de Nadal. Vam celebrar el tió a Espolla amb les avies i així vam acabar l’any.

Per Any Nou i el dia de Reis es van permetre les trobades d’un màxim deu persones de dues bombolles de convivència, i després de l'alleujament de les mesures en desembre que va provocar un augment molt important de casos, es va tornar a decretar el confinament municipal i el tancament dels centres comercials i comerços de més de 400 metres quadrats de dilluns a divendres, i el cap de setmana de tots els establiments no essencials. El 7 de gener es va detectar el primer malalt de la variant britànica del covid, més contagiosa.
Després d'haver-se enllestit la vaccinació dels residents i personal de les residències geriàtriques i personal sanitari, a principis de febrer es va començar a administrar als cossos de seguretat i personal d'emergències, farmacèutics, fisioterapeutes i de primera línia. El 10 de febrer es van assolir els 20.000 morts des de l'inici de la pandèmia
Vam celebrar la festa de Reis tots junts a casa amb les avies. Durant aquest mes vam acabar de collir les olives i vam començar a podar l’olivar. També vam anar 2 dies a fer llenya a l’olivar de L’Escala.

Després d'haver aturat uns dies la vaccinació amb AstraZeneca per les sospites de relació amb 25 casos de trombosi cerebral, aquesta es va descartar i es reprèn el seu ús el 24 de març. Durant el mes de març es vacunen les avies i el dijous 1 d’abril ens vacunem nosaltres a Vic. Recollim les nenes i tronen a passar uns dies amb nosaltres a Espolla.